Hva du bør gjøre ved strømutfall

  • Hold kontakt med familie og venner for informasjon og om du trenger hjelp til daglige gjøremål.
  • Gjør nytte av gode egenberedskapstiltak

Oppmøtested

  • Hvis strømmen er borte i ett større område for mer enn ett døgn, vil Farsund kommune opprette et oppmøtested for de som er berørt og trenger hjelp.
  • Dette oppmøtestedet er et trygghetspunkt for de som ikke kan klare seg hjemme uten strøm eller trenger helsehjelp.
  • Oppmøtestedet er Farsund omsorgssenter med inngang ved hovedinngangen til kantineområdet.
  • Her vil du få informasjon og kontakt med kommunens helse- og omsorgstjenester, samt nødetater.

Forberedelser og informasjon

  • Hvis kommunen vet om et større kommende strømutfall, vil ekstra informasjon om strømutfallet bli delt i forkant på kommunens nettsider (www.farsund.kommune.no) og innbyggerapp (Innbygger iSør).
  • Informasjon om oppmøtestedet er alltid tilgjengelig på kommunens nettsider (www.farsund.kommune.no) og innbyggerapp (Innbygger iSør), og blir om kort tid også delt som brosjyre til hjemmeboende som mottar kommunale tjenester.
  • Kommunens servicekontor kan kontaktes for informasjon på telefonnummer: 38 38 20 00 (normale åpningstider: mandag til fredag, kl. 10:00-15:00).

Oppmøtested

Farsund omsorgssenter
Livdekrona 62
4550 Farsund

Markert med rød prikk på kartet

 

Farsund kommunes innbyggerapp - Innbygger iSør

 Slik laster du ned «Innbygger iSør»-appen 

  1. Gå inn på App-store eller Google play 
  2. Søk opp Innbygger iSør og trykk last ned 
  3. Velg Farsund kommune  
  4. Velg målgruppen(e) du identifiserer deg med 
  5. Velg interesser  
  6. Huk av for at du ønsker varsler 
  7. Nå er du ferdig og kan gjøre deg kjent i menyene våre 

 

Eventuelt sjekk vår nettside som viser mer detaljert hvordan du kan laste ned appen.

https://www.farsund.kommune.no/kommune-app.615240.no.html